Op 21 maart organiseren we samen met PSO Nederland een kennissessie over de PSO. De PSO (ontwikkeld door TNO) is behalve een keurmerk, ook een praktisch instrument om te meten waar je als inclusieve werkgever staat en welke sociale impact je maakt.
De PSO kijkt niet alleen naar de medewerkers van je eigen organisatie, maar ook naar de medewerkers van de organisaties waarbij je inkoopt. Veel bedrijven zetten de PSO (video) in om de interne organisatie met concrete en meetbare doelen te activeren. Organisaties als Koninklijke BAM Groep, ISS, Leaseplan en Arriva passen de PSO al enige jaren succesvol toe.
Praktische informatie
Datum en tijd: dinsdag 21 maart van 15.00 tot 16.00 uur
Voor wie? Voor werkgevers die benieuwd zijn hoe zij de Prestatieladder Socialer Ondernemen in kunnen zetten (van werkgevers die nog niet bekend zijn met PSO tot werkgevers met een aspirant-status)
Deelnemen: aanmelden via deze link
Programma
- Tako Kampstra, algemeen directeur PSO Nederland, brengt ons eerst wat basiskennis bij. Welke treden kent de ‘prestatieladder’ en hoe kom je als werkgever op die ladder te staan?
En er is ook nieuws: per 1 april wordt een nieuwe basistrede toegevoegd. Tako legt uit hoe organisaties met deze trede laagdrempeliger richting een certificering kunnen gaan.
- Tako wordt vergezeld door een werkgever die al verschillende certificeringsstappen doorlopen heeft. Deze werkgever vertelt hoe dit proces verliep en wat certificering voor de organisatie betekent.
- In break-out groepjes gaan we vervolgens wat dieper in op de hoofdvraag: hoe zou de PSO voor jouw organisatie kunnen werken? In elk groepje zit een PSO-adviseur die meedenkt en vragen kan beantwoorden.
Meer informatie en aanmelden