Dit is een publicatie van Europoort Kringen. Geschreven door EP Redactie.
Eco Steam and Heating, aanbieder van stoom- en warmwaterketels voor zowel de verhuur als verkoop, ontvangt van steeds meer bedrijven aanvragen voor e-boilers. Vaak blijkt echter dat bedrijven geen aansluiting op het net kunnen krijgen. “Laten wij zorgen dat Nederland haar concurrentiepositie behoudt”, waarschuwt Natasja Leijser van het bedrijf.
Om de vakkennis op peil te houden worden er veel interne opleidingen aangeboden en leren jongere werknemers de kneepjes van het vak van mensen die allangere tijd bij Eco Steam and Heating werkzaam zijn. Het vinden van technisch personeel ziet Natasja echter als de grootste uitdaging voor het bedrijf. “Onze klanten draaien 24/7 en verwachten van ons dat zij altijd op ons kunnen rekenen. Voor onze medewerkers betekent dat dat het niet om half vijf ‘s middags ophoudt. Je moet er altijd staan, en mensen met die mentaliteit worden steeds lastiger te vinden. Ik word blij als een sollicitant tegenover mij zit met lekker vieze handen. Dat betekent dat hij graag bezig is, sleutelt en privé klust. Dan maakt het mij verder niet uit wat hij of zij hiervoor heeft gedaan. Wij scholen wel bij. Na afloop poets ik de zwarte vingers met een goed gevoel van tafel omdat dat het profiel is dat ik zoek.”
Lees verder