In een kantooromgeving werken met inclusieve technologie

Simone van Limpt 11-05-2022
367 keer bekeken 0 reacties

Welke voordelen heeft het werken met technologie bij de medewerkers met een beperking?

 

Dit is een publicatie van Kennisallicantie Inclusie en Technologie.
 

Bij de Rabobank werken ruim 59.000 mensen waarbij sommige mensen een visuele beperking, motorische beperking of gehoorbeperking hebben. Hiervoor maakt Rabobank gebruik van inclusieve technologie.  Voor Rabobank is inclusief werken een belangrijk onderwerp.

Rabobank is een financiële dienstverlener en kent hierdoor veel verschillende bedrijfsprocessen. Om inclusie binnen de organisatie te bevorderen wordt technologie ingezet. De gebruikte technologieën hebben onder andere impact op de werkprocessen van de volgende functiegroepen:

  • Visuele beperkingen: business manager;
  • IT’ers;
  • Regionaal klantcontact / advies. (bellen, mailen (Outlook), administratie);
  • Servicedesk medewerkers. Zowel voor particulieren als zakelijke klanten.

Doelgroep

Binnen Rabobank werken mensen met een motorische beperking, gehoorbeperking, visuele beperking of neurodiverse mensen (ADD, autisme en dyslexi).

Doel

Medewerkers met een beperking laten werken in een kantooromgeving door ondersteuning van technologie. Lees verder.

Afbeeldingen

Succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen
              

brabants besten

interviews

in het nieuws

agenda

podcasts & webinars

publicaties

Betrokken werkgeverschap voor de toekomst
              

inclusiviteit

sociale innovatie

leven lang ontwikkelen

economie van morgen

Neem contact op
en volg ons online 

              

blieftink@brabant.nl

inschrijven nieuwsbrief

Ga naar de Twitter (X) pagina van Innovatief werkgeverschap  Ga naar de LinkedIn pagina van Innovatief werkgeverschap

              

 
Cookie-instellingen