Dit is een publicatie van Kennisallicantie Inclusie en Technologie.
Bij de Rabobank werken ruim 59.000 mensen waarbij sommige mensen een visuele beperking, motorische beperking of gehoorbeperking hebben. Hiervoor maakt Rabobank gebruik van inclusieve technologie. Voor Rabobank is inclusief werken een belangrijk onderwerp.
Rabobank is een financiële dienstverlener en kent hierdoor veel verschillende bedrijfsprocessen. Om inclusie binnen de organisatie te bevorderen wordt technologie ingezet. De gebruikte technologieën hebben onder andere impact op de werkprocessen van de volgende functiegroepen:
- Visuele beperkingen: business manager;
- IT’ers;
- Regionaal klantcontact / advies. (bellen, mailen (Outlook), administratie);
- Servicedesk medewerkers. Zowel voor particulieren als zakelijke klanten.
Doelgroep
Binnen Rabobank werken mensen met een motorische beperking, gehoorbeperking, visuele beperking of neurodiverse mensen (ADD, autisme en dyslexi).
Doel
Medewerkers met een beperking laten werken in een kantooromgeving door ondersteuning van technologie. Lees verder.