Via een VR-bril krijgen studenten verpleegkunde te maken met realistischere situaties, wat hen beter voorbereid op het werk.
Wie ooit een reanimatiecursus heeft gevolgd, kan het zich vast nog herinneren: de saaie lessen met een pop als slachtoffer in een klaslokaal. Zo’n les komt niet in de buurt van de impact van een echte reanimatie. Dat kan anders, ziet docent Pieter van Gorkom. Hij ontwikkelt toepassingen van Virtual Reality (VR) in het onderwijs. “Met een VR-bril op reanimeren studenten ineens in een spannende, meer realistische situatie, bijvoorbeeld langs de snelweg”, schetst hij.
brabants besten
interviews
in het nieuws
agenda
podcasts & webinars
publicaties
inclusiviteit
sociale innovatie
leven lang ontwikkelen
economie van morgen
blieftink@brabant.nl
inschrijven nieuwsbrief
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees meer over cookies in onze cookieverklaring.
Deze cookies verzamelen nooit persoonsgegevens en zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website.
Deze cookies verzamelen gegevens zodat we inzicht krijgen in het gebruik en deze website verder kunnen verbeteren.
Deze cookies zijn van aanbieders van externe content op deze website. Denk aan film, marketing- en/of tracking cookies.