Onderwijs en werkveld moeten meer zeggenschap krijgen in leven lang ontwikkelen

Simone van Limpt 12-01-2022
310 keer bekeken 0 reacties

Om LLO goed vorm te geven, zullen onderwijsinstellingen meer plaats moeten krijgen aan de tekentafel.

Dit is een publicatie van ScienceGuide

De krapte op de arbeidsmarkt vormt dé uitdaging van deze tijd, en een regionale aanpak van Leven Lang Ontwikkelen kan een grote rol spelen in het aangaan van die uitdaging, schrijft lector Marian Thunnissen. Om Leven Lang Ontwikkelen goed vorm te geven, zullen onderwijsinstellingen echter veel meer plaats moeten krijgen aan de tekentafel, betoogt zij. "Alleen als onderwijsinstellingen actief kunnen meepraten en meebeslissen over de vormgeving van een regionale LLO-aanpak kunnen er op effectieve en efficiënte wijze gerichte stappen worden gezet."

Een leven lang ontwikkelen (LLO) is een van de grote arbeidsmarktthema’s van dit moment. In de snel veranderende maatschappij is het continu leren en ontwikkelen belangrijk; daarmee kunnen mensen blijven meedoen in werk en samenleving. Met de uitbreiding van het aanbod aan LLO-activiteiten en instrumenten is het aantal betrokkenen bij de financiering, beleidsvorming en de uitvoering van LLO echter enorm gegroeid. Voor werkenden, werkzoekenden en werkgevers is het lastig om door de bomen het bos nog te zien. Lees verder.

Afbeeldingen

Succesvol maatschappelijk verantwoord ondernemen
              

brabants besten

interviews

in het nieuws

agenda

podcasts & webinars

publicaties

Betrokken werkgeverschap voor de toekomst
              

inclusiviteit

sociale innovatie

leven lang ontwikkelen

economie van morgen

Neem contact op
en volg ons online 

              

blieftink@brabant.nl

inschrijven nieuwsbrief

Ga naar de Twitter (X) pagina van Innovatief werkgeverschap  Ga naar de LinkedIn pagina van Innovatief werkgeverschap

              

 
Cookie-instellingen