Dit is een publicatie van NCOI
Of je nu net van de universiteit komt of al een tijdje aan het werk bent, je stopt nooit echt met leren. De Amerikaanse industrieel Henry Ford had het aan het rechte eind toen hij zei: “Iedereen die stopt met leren is oud, of je nu 20 bent of 80. Iedereen die blijft leren is jong.” Die boodschap heeft vandaag evenveel te maken met hoe je leeft als hoe je overleeft. Bijblijven is een noodzaak geworden. Waarom is dat? En hoe pak je dat aan?
Waarom is bijleren een noodzaak geworden?
Er zijn tal van redenen waarom bijleren een must is. De arbeidsmarkt transformeert op dit moment naar een hybride landschap. Bedrijven willen beter voldoen aan de snel veranderende noden van zowel de maatschappij, de werknemers en de werkgevers zelf. We leven in een wereld waar een diploma slechts het begin is en waar levenslang leren noodzakelijk zal zijn om de ontwikkelingen binnen en buiten je eigen werkterrein bij te houden.
Die ontwikkelingen doen zich voor in alle industrieën en domeinen. In marketing komen marketeers steeds meer in aanraking met technologische nieuwigheden, kortere productlevenscyclussen en sneller veranderende klantenervaringen. Accountants komen in aanraking met nieuwe software-implementaties, waaronder trends zoals cloud-based accounting, blockchain en data analytics een continue bijscholing vereisen. Zelfs in meer traditionele domeinen zoals finance zien we een opkomende vraag naar snellere en meer digitale middelen, zoals digitaal belastingbeheer. Lees verder.